Огласна табла: Обавештења и активности

У уторак и среду, 30. и 31. маја 2023, Библиотека ће радити до 15 часова.

У оквиру превентивних прегледа за студенте од 24. маја до 2. јуна позивамо вас да обавите систематски преглед и тиме покажете да мислите на своје здравље.

ЗЗЗЗ студената Ниш

https://www.studentskanis.rs/

  • ПРИЈАВА ИСПИТА (http://indeks.filfak.ni.ac.rs/authentication/login) за јунски испитни рок за студенте основних академских студија почиње у понедељак 22. маја и трајаће до суботе 27. маја 2023. године;
  • Самофинансирајући студенти су у обавези да испоштују динамику уплата рата за школарину како би били у прилици да пријаве испите. Неопходно је да се новац уплати НАЈМАЊЕ ДВА РАДНА ДАНА пре истека рока за пријаву;
  • Студенти који плаћају пријаву испита у обавези су да новац уплате НАЈМАЊЕ ДВА РАДНА ДАНА пре истека рока за пријаву;
  • Након 27. маја 2023. године пријава испита ће бити могућа једино на шалтеру Службе за наставу и студентска питања уз накнаду од 2.500,00 динара по испиту (пријављивање испита после утврђеног рока);
  • Студенти су у обавези да спроведу пријаву испита до краја (одабир предмета, потврда изабраних предмета и окончање поступка пријаве) и након пријаве испита провере опцију у менију Испити / Пријаве испита да ли су пријављени испити на списку;
  • Уколико имате било који проблем са уплатама или избором предмета јавите се на   (обавезно је навести име и презиме, број индекса, студијски програм и опис проблема);

    Опширније о начину пријаве испита https://studenti.filfak.ni.ac.rs/ispiti/prijava

Романи Асвин је удружење које се бави укључивањем, мотивисањем и информисањем ромске омладине о могућностима које им се нуде у образовању са посебним фокусом на високо образовање. Романи Асвин представља глас информисања ромске омладине.

Удружење ,,Романи Асвин" обавештава да је покренут програм вршњачког менторства ,,Ментори на клик" где су корисници студенти ромске националности. На овај програм менторства могу се пријавити студенти од 1. до 3. године основних академских студија, као и бруцоши и ученици 4. године средњих школа.

Програм је кренуо са радом од 1. маја 2023. године и трајаће до 31. августа 2023. године.

Овим програмом обухваћено је укупно 16 ментора који ће радити са ромским студентима и студенткињама на њиховом информисању о студентским правима, студентском стандарду као и информисању о афирмативним мерама и како исте могу употребити у свом студирању. Посебно овим програмом желимо да мотивишемо ромске ученике четврте године средњих школа да уписују високе школе и факултете.

 

Romani Asvin

Ул. Сибињанин Јанка 12б, 37000 Крушевац Србија

www.romaniasvin.org

0616607543

  1. ПРИЈАВА ИСПИТА (http://indeks.filfak.ni.ac.rs/authentication/login) за мајски (апсолвентски) испитни рок за студенте основних, мастер и докторских академских студија почиње у четвртак 11. маја и трајаће до уторка 16. маја 2023. године;
  2. Самофинансирајући студенти су у обавези да испоштују динамику уплата рата за школарину како би били у прилици да пријаве испите. Неопходно је да се новац уплати НАЈМАЊЕ ДВА РАДНА ДАНА пре истека рока за пријаву;
  3. Студенти који плаћају пријаву испита у обавези су да новац уплате НАЈМАЊЕ ДВА РАДНА ДАНА пре истека рока за пријаву;
  4. Након 16. маја 2023. године пријава испита ће бити могућа једино на шалтеру Службе за наставу и студентска питања уз накнаду од 2.500,00 динара по испиту (пријављивање испита после утврђеног рока);
  5. Студенти су у обавези да спроведу пријаву испита до краја (одабир предмета, потврда изабраних предмета и окончање поступка пријаве) и након пријаве испита провере опцију у менију Испити / Пријаве испита да ли су пријављени испити на списку;
  6. Уколико имате било који проблем са уплатама или избором предмета јавите се на   (обавезно је навести име и презиме, број индекса, студијски програм и опис проблема);

    Опширније о начину пријаве испита https://studenti.filfak.ni.ac.rs/ispiti/prijava

UniAdrion асоцијација посредством Универзитета у Нишу прослеђује молбу за попуњавање анкете у вези са пројектом AI-NURECC Plus до 15. маја 2023. године. Позив је упућен студентима и наставницима да се укључује у анкетирање о циркуларној економији која укључује процес рециклирања.

 

Dear UniAdrion members, we are writing this email to inform you that as part of the*AI-NURECC PLUS project <https://cpmr.org/fr/thematiques/cohesion/ai-nurecc-plus/>*framework, a circular economy study of the Adriatic-Ionian region is being conducted. The study aims to produce an overview of the status of the circular economy in the Adriatic-Ionian region while identifying opportunities, and challenges and providing recommendations for further development and implementation of the circular transition. For this purpose, desk research, surveys and stakeholder interviews are being conducted.

The *circular economy*is one of the main priorities of the European Commission, as highlighted in the Circular Economy Action Plan and the European Green Deal. Furthermore, the circular transition is of paramount importance for the *Adriatic-Ionian*region to tackle the environmental, societal, and economic challenges the region is facing. The need for a circular economy has been also highlighted by the recent need for increased resilience, resource security and sustainability.

 

Two surveys have been developed:

 

1. The first survey is for the Universities that are *members of Uniadrion as they represent key stakeholdersfor the circular transition of the Adriatic-Ionian region*. The survey has the purpose of including the feedback and perspective of Universities and Academia into the study to complement the desk research. The survey shall be distributed and answered by representatives of the *Faculties of Economics and Business, Engineering and technology (different engineering disciplines), Sciences (different Sciences), and Social Sciences*.

Link: https://forms.gle/vfLX5Vp2EogU6hGGA <https://forms.gle/vfLX5Vp2EogU6hGGA>

 

2. The second survey is to be filled by *students *of the Universities to provide the perspective of the *youth*.

Link: https://forms.gle/uxMcfAQ6x5ifreYUA <https://forms.gle/uxMcfAQ6x5ifreYUA>

 

*You are invited to fill in the survey by May 15**.* The preliminary *results* of the study *will be presented at the **EUSAIR Forum 2023in Sarajevo, (Bosnia and Herzegovina) between May 23^rd and 25^th *. The report of the study is foreseen to be finalized by the end of July 2023.

Thank you in advance for your cooperation and contribution.

Your feedback is highly appreciated. Sincerely, *UniAdrion Secretariat* c/o Università Politecnica delle Marche Via Menicucci, 6 60121 - Ancona Italy Tel.: +39 071 2203020 - 071 2203028 ">E-mail: WEB PAGE <http://www.uniadrion.net/> TWITTER <https://twitter.com/AdrionUni> LINKEDIN <https://www.linkedin.com/in/uniadrion-secretariat-1ba5a01bb/>

Након веома успешне прве и друге радионице – 'Направи добар CV и покидај интервју' и 'Честитам примљени сте! И, шта ћемо сад?' – из компаније Outsource Insurance Professionals (OIP) стиже нам и трећа радионица Mature CareerShould I stay or should I go? Прича о резилијентности, стрпљењу и љубави према послу. Матија, Вања и Милица ће поделити са вама своје дугогодишње искуство (укупно 29 година) у OIP-у и кроз реалне ситуације из каријере приближити како је то имати стрпљења и веровати у своје способности.

Већини људи је циљ да дођу до посла и не размишљају много о томе шта их све очекује када се запосле, односно након што проведу неко време радећи у некој компанији. Све више компанија очекује од запослених да стално напредују, па им нуде могућности за усавршавање као и за напредовање унутар свог сектора или прелазак у неки други сектор како би остварили свој пуни потенцијал. Након одређеног времена, јавља се потреба за променом, а постоје два пута – промена позиције унутар компаније или прелазак код другог послодавца, односно покретање сопственог бизниса.

Циљ радионице је да информише учеснике о могућностима каријерног развоја унутар компаније, као и да увиде које све дилеме постоје након што проведете одређено време радећи у једној компанији и шта је то што може да вас натера да задржите посао или напредујете а шта да промените послодавца. Реализатори радионице ће поделити своје искуство и одлуке које су доносили, а говориће и о томе колико је тешко променити позицију на којој радите као и шта све доноси промена сектора у којем радите.

Матија Обрадовић, Risk Manager – Матијина каријера почиње малтене када и OIP, пре 11 година и врло брзо постаје Head of AIA. Иза себе има рад са 741 студентом који и дан данас обављају различите послове у сфери осигурања али и контроле квалитета, ризика и многих других. Воли амерички фудбал и да игра јенгу – who risks wins!

Вања Милојевић, AVP of People Operations and Technology – Вања, познатија и као woman of many hats у својој каријери у OIP-у је имала прилике да води највећи тим, буде део HR-а, води HR и AIA, и да своје богато искуство пренесе и у IT свет. Воли да путује, веома је детаљна и обожава Чарлија.

Милица Рајковић Ристовић, PR Manager – Од осигурања, преко контроле квалитета и продаје, до PR-а илити њеног посла из снова, Милица је путовала скоро 8 година и пуна је догодовштина са тог путовања. Може да прича на коју год тему, али јој је прича о OIP-у ипак најдража.

Радионица ће се одржати на Филозофском факултету у Нишу, у учионици А23 (приземље факултета, новинарска учионица), 27. априла 2023. године, са почетком у 16.15 сати.

Молимо вас да попуните пријаву за радионицу на следећем линку:

https://forms.gle/duXwpHKzrJc46Tbk7

За више информација запратите нас на друштвеним мрежама:

https://www.instagram.com/kanc.filfak/

https://www.instagram.com/oipbiz/

Очекујемо вас!

Студираш на Филозофском факултету у Нишу и желиш да своје знање и вештине поделиш са другима? За себе можеш рећи да си комуникативна, вредна, стрпљива и амбициозна особа? Онда си права особа за програм „Студент-ментор”!

Наши студенти су наши партнери, и зато постани део тима ментора како би унапредио своје вештине кроз студије и рад са студентима али и помогао млађим колегиницама и колегама! Пријави се на конкурс и постани део друге генерације студената-ментора!

Конкурс је отворен до 3. маја 2023. године, а за пријаву је потребно да одговорите укратко на питања и попуните Формулар за пријаву где треба навести контактне податке, студијски програм, разлоге за пријаву, најважнија достигнућа као и особине и вештине погодне за овај програм. Уз пријаву, могуће је приложити и додатну документацију уколико сматрате да је потребно. Након извршене селекције, изабрани кандидати ће добити имејл са информацијама о планираним активностима и реализацији обуке која ће се одржати на јесен.

Пријаве се шаљу путем имејла . Наведену имејл адресу можете користити и за постављање питања везана за овај програм.

О програму „Студент-ментор”

  1. Ко је студент-ментор?

Студенти-ментори се бирају из редова студената Филозофског факултета у Нишу који се пријаве на конкурс и искажу жељу да се овом активношћу баве. Неопходно је да су постигли задовољавајући успех на студијама, нису више пута обнављали годину током студирања, као и да се истичу у наставним и ваннаставним активностима. Студенти-ментори могу бити студенти друге, треће и четврте године (укључујући апсолвенте) основних академских студија и студенти мастер академских студија.

  1. Почетак/Трајање програма, селекција и обука кандидата

Мандат студента-ментора почиње од 15. маја 2023. године, и траје једну календарску годину, односно до почетка мандата наредне генерације ментора. Студент-ментор се може јавити на конкурс и за наредну генерацију ментора.

Координатор програма је Канцеларија за развој каријере и подршку студентима, која даје и саветодавну и логистичку подршку студентима-менторима. Студентима-менторима ће током трајања програма бити доступна помоћ Канцеларије за развој каријере и подршку студентима (за све недоумице око активности, информација о студијама и факултету).

Избор студената-ментора врши комисија коју именује декан Филозофског факултета у Нишу, а чине је продекан за наставу, два члана из реда наставног особља, два представника Студентског парламента, и два члана из реда ненаставног особља.

Одабрани студенти пролазе обуку која почиње на јесен, а која ће бити организована на факултету. Обука ће се састојати од радионица које ће им ближе објаснити њихове задатке.

  1. Који су задаци студента ментора?

Студенти-ментори обављају следеће информативне и саветодавне активности у циљу пружања помоћи студентима:

  • пружање информација о настави, правилима понашања на факултету и правима и обавезама у току студирања;
  • пружање подршке за коришћење имејл налога и сервиса за студенте;
  • пружање подршке у доношењу одлука у вези са студирањем и учењем (упућивање на наставнике и сараднике ради добијања потребне помоћи у учењу, пружање информација од значаја за избор изборних предмета);
  • пружање информација о могућностима побољшања студенског стандарда (кредити, стипендије, мобилност, смештај у студентским домовима, други инструменти студентског стандарда, корисне информације о граду, студентским организацијама, свим наставним и ваннаставним активностима);
  • код специфичних проблема, упућивање на Канцеларију, психолошко саветовалиште,
  • упознавање са асистивном технологијом која постоји на факултету и Универзитету у Нишу, као и помоћ око коришћења.
  1. Завршетак и исход програма

Рад студената-ментора се вреднује као ваннаставна активност и уноси се у додатак дипломи. Након истека мандата, студенти-ментори који су се истакли добијају писмо препоруке Факултета, сертификат о обављеном волонтирању, стечено искуство у обављању задатака, унапређене комуникационе вештине као и могућност обављања праксе у Канцеларији за развој каријере и подршку студентима. Најактивнијим менторима Факултет ће доделити и награде.

  1. Ко има право на помоћ студента-ментора?

Сваки студент коме је потребна помоћ и подршка током студирања на Филозофском факултету у Нишу.

Министарство за европске интеграције Владе Републике Србије расписало је наградни конкурс за избор најбољих индивидуалних студентских радова о европској интеграцији и процесу приступања наше земље Европској унији. Циљ овог наградног конкурса је да непосредно укључи младе академске грађане у отворену аргументовану дебату о битним аспектима приступног процеса и чланства Републике Србије у Европској унији.

Радови би требало да одговоре на једно од шест питања:

1. Резултати нове методологије преговора о приступању након четири године од француске иницијативе за Западни Балкан.

2. Француска и Србија: од савезничке историје до партнерства са ЕУ.

3. Евроскептицизам, дезинформације и дигитална писменост: узроци и последице евроскептицизма на процес приступања Србије ЕУ, на који начин дезинформације у ери дигиталних медија утичу на формирање перцепције коју грађани Србије имају о ЕУ, механизми формирања евроскептицизма, како га превазићи?

4. Утицај механизма за прекогранично прилагођавање угљеника на економске актере са западног Балкана.

5. Владавина права и европске интеграције Србије: механизми ЕУ за унапређење владавине права у Србији, користи за грађане Србије од овог процеса?

6. Изазови и перспективе европске економске интеграције Србије.

Комисија састављена од професора Универзитета у Београду процењиваће квалитет пристиглих радова, а за ауторе три најбоља предвиђени су хонорари у износу од 110.000, 80.000 и 60.000 динара. Поред три најбоље рангирана, Министарство ће у електронском зборнику студентских радова објавити и остале радове који испуне критеријуме.

Конкурс је отворен за студенте програма основних академских студија и програма мастер академских студија свих универзитета у Републици Србији.

Рок за слање радова је 30. јун 2023. године.

Текст конкурса и Решење о расписивању конкурса можете да преузмете из прилога овог чланка.

Сајам запошљавања и професионалне оријентације одржаће се 6. априла на Филозофском факултету у Нишу у периоду од 10 до 15 сати. Концепт Сајма предвиђа представљање послодаваца и њихове понуде послова и пракси у директном контакту са посетиоцима на штандовима, као и едукативна предавања и радионице у оквиру пратећег програма. Сајам је првенствено намењен профилима који се школују на Филозофском факултету, односно свршеним и актуелним студентима свих нивоа студија.

Циљ Сајма је да помогнемо посетиоцима да ступе у директан контакт са послодавцима, увиде шта се тражи и које су им могућности на тржишту рада, као и да што лакше направе прве кораке у каријери.

Не пропустите радионице Погледај мој CV (учионица 204) и Блиц интервју (учионица 210), где ће представници послодаваца обављати индивидуалне консултације са посетиоцима Сајма.

Уз то, Сајам ће имати и едукативни програм у амфитеатру у приземљу, који почиње од 10.30 сати, а где ћете моћи да чујете:

- како до праксе и запослења у компанији НИС

- како да се истакнете и прикажете своје таленте послодавцу, у реализацији представника компаније Transcom

- које програме (само)запошљавања нуди Национална служба за запошљавање,

- шта је Агилно пословање, зашто је корисна Scrum методологија и које вештине су потребне за обављање тренутно једног од најтраженијих занимања  а које у компанијама све чешће обављају алумнисти нашег факултета (компанија Endava),

- како започети каријеру у агенцији за дигитални маркетинг, која (пред)знања и вештине су потребне, како надоградити формално образовање и прилагодити своја знања, таленат и вештине потребама тржишта (агенција Lobohouse),

- како се од директора потпуно мења каријера и покреће приватни бизнис, и који су изазови на том путу (оснивачица Центра за друштвено одговорно предузетништво и Rural Hub-a),

- као и шта све треба узети у разматрање приликом тражења посла и одабира каријерног пута (Филозофски факултет).

 

 За више информација, пратите веб-сајт Сајма и Инстаграм налог Канцеларије за развој каријере и подршку студентима.