Огласна табла: Обавештења и активности

Позивамо студенте који су у претходној години (2024/2025) били у статусу самофинансирајућег студента да се упознају са обавештењем Министарства просвете о рефундирању дела школарине за прошлу академску годину. https://prosveta.gov.rs/vesti/nastavljena-isplata-sredstava-studentima-za-troskove-placene-skolarine-studentska-kartica-uslov-za-isplatu-sredstava/

Право на рефундирање имају студенти који су по први пут уписали годину у самофинансирајућем статусу. Све пријављене корекције закључно са 8. децембром прослеђене су на даљу обраду. 

Уколико постоје студенти који нису добили повраћај новца и НИСУ СЕ ЈАВИЛИ РАНИЈЕ на мејл Студентске службе, могу писати ради провере и корекције на  најкасније до 11. децембра.

 

Подношење молби за признавање додатних ЕСПБ по основу ваннаставних активности

Обавештавају се студенти да се молбе за признавање додатних ЕСПБ бодова, уз одговарајућу пратећу документацију, подносе од 1. до 14. децембра 2025. године.

Право на признавање ЕСПБ остварује се у складу са Правилником о вредновању ваннаставних активности студената, који обухвата следеће врсте ангажмана:

  • учешће у раду органа и тела Факултета, Универзитета и СКОНУС-а;
  • ангажовање у својству демонстратора, учешће у научноистраживачким и стручним активностима;
  • учешће у програмима неформалног образовања (семинари, трибине, радионице и др.);
  • стручна пракса која није део студијског програма;
  • добровољни рад у локалној заједници;
  • спортска такмичења и учешће на културним и другим манифестацијама;
  • учешће на такмичењима и наградним конкурсима;
  • ангажовање у хуманитарним активностима;
  • друге активности од значаја, уз одговарајуће образложење и доказе.

Молба се подноси у Канцеларији за развој каријере и подршку студентима (самосталном стручно-техничком сараднику Весни Милутиновић у периоду од 12.00-14.00) која даље прослеђује на разматрање Комисији за вредновање ваннаставних активности, са јасно наведеним основом и приложеном документацијом која потврђује ангажовање.

Напомена: додељени ЕСПБ бодови се уписују у додатак дипломи, не утичу на рангирање за упис школске године, нити замењују обавезе предвиђене студијским програмом.

Позивамо студенте којима није извршен повраћај новца на име школарине за 2024/2025. годину (а испуњавају услове за рефундацију) или су уочили неке неправилности у погледу исплаћеног износа да се јаве Служби за наставу и студентска питања на мејл најкасније до среде, 3. 12. 2025. у 12 сати, ради кориговања списка. 

Студенти који су електронским путем уписали 2, 3. или 4. годину по први пут моћи ће да заврше упис и оверу кроз индекс према динамици и распореду на својим е-индексима (одељак ВЕСТИ). Молимо студенте да се упознају са терминима и да их се придржавају.

Студираш на Филозофском факултету у Нишу и желиш да своје знање и вештине поделиш са другима? За себе можеш рећи да си комуникативна, вредна, стрпљива и амбициозна особа? Онда си права особа за програм „Студент-ментор”!

Наши студенти су наши партнери, и зато постани део тима ментора како би унапредио/ла своје вештине кроз студије и рад са студентима али и помогао/ла млађим колегиницама и колегама! Пријави се на конкурс и постани део четврте генерације студената-ментора!

Рок за конкурисање је продужен до 12. децембра 2025. године.

За пријаву је потребно да попуниш упитник који се налази на линку https://forms.gle/9xN7VMm4oXCiVhHdA.

Након извршене селекције, Канцеларија за развој каријере и подршку студентима ће обавестити студенте који су прошли у други круг селекције и позвати их на интервју који ће бити обављен са члановима Канцеларије у просторијама факултета. Изабрани кандидати ће након интервјуа добити имејл са информацијама о реализацији обуке као и осталим детаљима о самом програму.

За сва питања и недоумице, пиши нам на .

О програму „Студент-ментор”

1. Ко је студент-ментор?

Студенти-ментори бирају се из редова студената Филозофског факултета у Нишу који се пријаве на конкурс и искажу жељу да се овом активношћу баве. Неопходно је да су постигли задовољавајући успех на студијама, нису више пута обнављали годину током студирања, као и да се истичу у наставним и ваннаставним активностима. Студенти-ментори могу бити студенти друге, треће и четврте године (укључујући апсолвенте) основних академских студија и студенти мастер академских студија.

2. Почетак/Трајање програма, селекција и обука кандидата

Мандат студента-ментора почиње након извршене селекције кандидата, и траје до завршетка конкурса за наредну генерецију, односно обично једну академску годину. Након истека мандата, студент-ментор се може поново јавити на конкурс.

Координатор програма је Канцеларија за развој каријере и подршку студентима, која даје саветодавну и логистичку подршку студентима-менторима.

Избор студената-ментора врши комисија коју именује декан Филозофског факултета у Нишу. Процес селекције кандидата обавиће се у два круга (слањем пријаве и спровођењем интервјуа са кандидатима).

Одабрани студенти пролазе обавезну обуку која ће бити организована на факултету. Обука ће се састојати од радионица које ће бити информативне и ближе објаснити студентима њихове задатке и позицију.

Студентима-менторима ће током трајања програма бити доступна помоћ Канцеларије за развој каријере и подршку студентима (за све недоумице око активности, информације о студијама и факултету).

3. Који су задаци студента ментора?

Студенти ментори обављају следеће информативне и саветодавне активности у циљу пружања помоћи студентима:

  • пружање информација о настави, правилима понашања на факултету и правима и обавезама у току студирања;
  • пружање подршке за коришћење имејл налога и сервиса за студенте;
  • подршка у доношењу одлука у вези са студирањем и учењем (упућивање на наставнике и сараднике ради добијања потребне помоћи у учењу, пружање информација од значаја за одабир изборних предмета);
  • пружање информација о могућностима побољшања студенског стандарда (кредити, стипендије, мобилност, смештај у студентски дом, други инструменти студентског стандарда, корисне информације о граду, о свим наставним и ваннаставним активностима);
  • упућивање на Канцеларију, психолошко саветовалиште, разговор са студентима, Студентском службом;
  • упознавање са постојећом асистивном технологијом која постоји на факултету и Универзитету у Нишу, као и помоћ око коришћења;
  • попуњавање формулара о активностима са студентима у току мандата;
  • волонтирање у оквиру факултетских активности у току академске године (Дан отворених врата, Сајам запошљавања и професионалне оријентације, промоције студијских програма ка средњим школама, упис на факултет, пријем бруцоша и додатне активности у договору са Канцеларијом).

4. Завршетак и исход програма

Рад студената-ментора се вреднује као ваннаставна активност и може се унети у додатак дипломи уколико студент-ментор поднесе одговарајућу молбу у складу са Правилником о вредновању ваннаставних активности студената.

Након истека мандата, студенти-ментори који су били активни у току мандата добијају сертификат о обављеном волонтирању, стечено искуство у обављању бројних задатака, унапређене комуникационе и организационе вештине као и могућност обављања стручне праксе у Канцеларији за развој каријере и подршку студентима.

Такође, студенти који су се највише истакли добијају писмо препоруке Факултета, као и додатне награде од Канцеларије за развој каријере и подршку студентима.

5. Ко има право на помоћ студента-ментора?

Сваки студент коме је потребна помоћ и подршка током студирања на Филозофском факултету у Нишу.

Рок за предају одштампане документације за студентске стипендије и кредите на шалтеру Студентске службе продужен је до 8. 12. 2025. 

Шалтер ће бити отворен од 11 до 14 сати. 

Одлуком Наставно-научног већа омогућава се упис више године студија у статусу самофинансирајућег студента и за студенте који су остварили мање од 37 ЕСПБ-а (од 30 до 36 ЕСПБ-а). 

Студенти који су овом Одлуком стекли право на промену статуса биће обавештени о даљим корацима путем мејла од надлежног референта. 

Одлуком Наставно-научног већа одобрава се расподела буџетских места на нивоу установе. 

Студенти који су овом Одлуком стекли право на промену статуса биће обавештени о даљим корацима путем мејла од надлежног референта. 

УНИВЕРЗИТЕТ У НИШУ

ФИЛОЗОФСКИ ФАКУЛТЕТ

Наставно-научно веће

Колегијум Филозофског факултета Универзитета у Нишу, на седницама одржаним 20. октобра, 3. новембра  и 17. новембра 2025. године, усвојио је предлог Одлуке о начину реализације наставе у јесењем семестру академске 2025/2026. године, који упућује Наставно-научном већу Факултета на даље разматрање и одлучивање.

НАЧИН РЕАЛИЗАЦИЈЕ НАСТАВЕ НА ФИЛОЗОФСКОМ ФАКУЛТЕТУ УНИВЕРЗИТЕТА У НИШУ У ЈЕСЕЊЕМ СЕМЕСТРУ

АКАДЕМСКЕ 2025/2026. ГОДИНЕ

 

 

Јесењи семестар академске 2025/26. године почиње 3. новембра 2025. године укључујући и радне суботе.

У периоду од 3. до 6. новембра биће организован ванредни испитни рок Октобар 3.

За студенте прве године основних академских студија активности у првом семестру почињу доделом индекса, која ће се одвијати према посебно утврђеном распореду 25. октобра 2025. године. Приликом доделе индекса, поред управника и секретара, биће присутни и остали наставници и сарадници са департмана. Том приликом студентима прве године биће представљен студијски програм – његова структура, а нарочито структура прве године студија и услови студирања. Студенти ће бити упућени у коришћење факултетског имејл налога и е-индекса, у начин реализације наставе и коришћење факултетске библиотеке.

Студентима ће бити најављене онлајн сесије за представљање изборних предмета, које ће се реализовати 27, 28, 29, 30. и 31. октобра 2025. године, према распореду који ће бити званично објављен. Распоред представљања изборних предмета израђују управници и секретари департмана за сваки студијски програм. Чекирање изборних предмета преко е-индекса биће омогућено од 3. новембра, а крајњи рок за изјашњавање студената о изборним предметима је 7. новембар.

У првој недељи наставе за студенте прве године реализоваће се само часови предавања из обавезних предмета због одржавања испитног рока Октобар 3. Од друге недеље, односно од 10. новембра 2025. године, предавања и вежбе из обавезних и изборних предмета реализоваће се према редовном распореду часова.

За студенте друге, треће и четврте године основних академских студија, настава обавезних предмета реализоваће се почев од 10. новембра 2025. године. Управници и секретари департмана доставиће силабусе изборних предмета студентима уз назнаку да је рок за изјашњавање и одабир изборних предмета преко е-индекса до 22. новембра 2025. године, а настава изборних предмета реализоваће се почев од 24. новембра 2025. године.

Предавања и вежбе за све студенте основних академских студија одржаваће се у учионицама и амфитеатрима Факултета, према распореду часова. Материјали и задаци за рад према процени наставника биће студентима достављани преко апликације Google Classroom или на други начин који наставник одабаре. Сви наставници који то желе за свој предмет на почетку семестра могу да креирају Гугл учионицу и у њу позову све студенте који слушају предмет у том семестру. Линк и код за Гугл учионицу наставник доставља управнику департмана, а управници департмана листу линкова по предметима и студијским програмима достављају продекану за наставу.

 

За студенте мастер академских и докторских академских студија, настава ће бити организована уживо почевиши од 24. новембра 2025. године за обавезне предмете, а од 1. децембра и за изборне предмете. Часови активне наставе ће бити реализовани у виду блок наставе, редовне наставе или консултативне наставе. Према могућностима, већина часова обавезних предмета на овим нивоима студија може бити организована у виду блок наставе од 4 или 6 часова. Настава изборних предмета за више од 5 студената реализоваће се у форми редовне наставе у групи, док ће настава на предметима на које се пријавило мање од 5 студената бити организована консултативно у кабинетима, према договору који ће предметни наставници на почетку семестра остварити са студентима на својим предметима. У реализацији наставе неопходно је обезбедити максималну флексибилност за студенте који имају статус студирања уз рад, односно предметни наставници ће, у складу са техничким могућностима, обезбедити студентима праћење наставе на даљину док се часови одвијају у учионици са студентима који су физички присутни и то по редовном распореду часова.

Предметни наставник о договореном начину реализације наставе са студентима мастер и докторских академских студија обавештава управнике својих департмана и доставља линкове за учионице путем којих ће студентима прослеђивати неопходне материјале за рад. Управници департмана преглед начина реализације наставе на програмима мастер и докторских студија достављају продекану за наставу. Реализација наставе започеће по обављеном упису студената ових нивоа студија.

Консултације са студентима одвијаће се на Факултету, у оквиру заказаних термина за консултације. Поред тога, по потреби и у складу са могућностима, за консултације се може користити комуникација електронском поштом, као и преко апликација које омогућавају комуникацију у реалном времену (Google Meet). Наставници и сарадници ће ажурно одговарати на поруке студената (најмање једном недељно у термину консултација, а по потреби и чешће).

Списак студената уписаних на сваки предмет доступан је наставницима у оквиру Наставничког портала, заједно са њиховим факултетским имејл адресама. Важно је имати у виду да ће ажурирање спискова студената на предметима у овој школској години трајати све до окончања уписа у наредне године студија.

Упис студената на мастер и докторске академске студије завршиће се до 20. новембра 2025. (први уписни рок), односно до 11. децембра 2025. године.

                                                        

                                                            Декан

______________________________

Проф. др Владимир Ж. Јовановић

Студенти који су по први пут уписани на мастер и докторске академске студије у академској 2025/2026. години, могу да преузму индексе, почев од понедељка, 24. новембра 2025. године, од 12,00 сати испред канцеларије за мастер и докторске студије, 104.

Издавање потврда о статусу студента, биће издаване на следећи начин. Студенти ће моћи да преко својих е-индекса поднесу захтев за издавање потврда о статусу у школској 2025/2026. години. У менију е-индекса са леве стране потребно је да одаберете опцију „УВЕРЕЊА“. Након што поднесете захтев за уверење, на е-индкес ће стизати обавештења о изради и да је могуће преузети потврде.

Потврде ће се преузимати са пулта испред канцеларије104 из означених кутија по студијским програмима.

Документација потребна за студентски дом и услуге мензе предаје се у канцеларији 104 у периоду за рад са студентима.

Страна 1 од 42