Огласна табла: Обавештења и активности

Поштовани студенти,

Обавештавамо вас да се укида досадашњи услов да мора протећи најмање 60 дана од дана доношења Одлуке о усвајању теме до предаје мастер рада за студенте који су уписани у академску 2024/2025. годину. Ова одлука важи искључиво за академску 2024/2025. годину, због специфичних околности које утичу на реализацију мастер студија. 

Сви студенти, kојима је тема мастер рада већ одобрена, као и они који ће тек поднети захтев за одобрење теме мастер рада, могу приступити одбрани мастер рада најкасније до 30. новембра 2025. године. Студенти који су стекли услов за одбрану мастер рада до 30. новембра у обавези су да предају урађени мастер рад најкасније до 21. новембра, како би рад био постављен на увид јавности у трајању од пет дана пре одбране мастер рада.

Поштовани студенти,

 

Обавештавамо вас о делу садржине дописа вискошколским установама од стране Министарства просвете, а у вези са рефундацијом дела школарине.

ВИСОКОШКОЛСКИМ УСТАНОВАМА
чији је оснивач Република Србија
- Ректору / Декану / Председнику / Директору -

Поштовани,

Законом о изменама и допунама Закона о високом образовању („Службени гласник РС“, број 19/2025), допуњен је члан 71. Закона о високом образовању тако да је предвиђено да студенти високошколских установа чији је оснивач Република, ако су држављани Републике Србије, остварују право на покриће 50% својих трошкова по основу референтне школарине коју су платили у текућој школској години, да право на покриће трошкова студент остварује по основу укупног износа плаћене школарине, за сваку годину студија коју је студент први пут уписао, односно за све предмете које је студент први пут уписао, као и да право на покриће трошкова студент може остварити само за један студијски програм на истом степену студија.

Имајући у виду да у складу са чланом 94. став 1. Закона о високом образовању школска година по правилу почиње 1. октобра и траје 12 календарских месеци. као и да већина самофинансирајућих студенти школарину плаћа у више рата, обавештавамо вас да ће се исплата средстава за покриће 50% плаћене школарине, изузетно у школскрј 2024/2025. години, директно самофинансирајућим студентима високошколских установа чији је оснивач Република Србија, а који остварују право у складу са чланом 71. Закона о високом образовању, извршити једнократно преко Студентске картице (на рачун који је отворен уз Студентску картицу) за укупан износ школарине коју је студент платио до краја текуће школске године, односно до 30. септембра 2025. године, одмах у октобру 2025. године.

Подсећамо вас да се самофинансирајући студенти високошколских установа чији је оснивач Република не пријављују за остваривање овог права, али да је неопходно да се студенти који немају Студентску картицу, или који су у међувремену затворили рачун који је везан за Студентску картицу, пријаве за исту путем портала Управе за трезор, на адреси https://zsk.trezor.gov.rs/.

Студенти приликом пријаве за Студентску картицу, између осталог, уносе име и презиме, ЈМБГ и назив високошколске установе на којој студирају, како би се у Јединственом информационом систему просвете (ЈИСП) проверавало да ли пријављено лице има активни статус студента.

На основу пријаве Банка Поштанска штедионица А.Д. Београд отвара динарске платне рачуне за физичка лица и издаје студенту кобрендирану POST CARD Dina Card Union Pay платну картицу која се може користити у платном систему Републике Србије и иностранству у Union Pay мрежи - картица са назначеним јединственим образовним бројем студента (ЈОБ).

Филозофски факултет у Нишу још увек није добио даља упутства о евентуалним активностима и све тренутно доступне информације су у овом обавештењу. О сваком даљем упутству које Факултет добије студенти ће бити обавештени у најкраћем року. 

  • ПРИЈАВА ИСПИТА (http://indeks.filfak.ni.ac.rs/authentication/login) за јунски испитни рок за студенте ОАС, МАС и ДАС почиње у суботу 20. септембра и трајаће до уторка 23. септембра 2025. године;
  • Пријава испита у априлском испитном року није условљена измиреним ратама школарине;
  • Студенти који плаћају пријаву испита у обавези су да новац уплате НАЈМАЊЕ ДВА РАДНА ДАНА пре истека рока за пријаву;
  • Након 23. септембра 2025. године пријава испита за јунски испитни рок ће бити могућа једино на шалтеру Службе за наставу и студентска питања уз накнаду од 2.500,00 динара по испиту (пријављивање испита после утврђеног рока);
  • Студенти су у обавези да спроведу пријаву испита до краја (одабир предмета, потврда изабраних предмета и окончање поступка пријаве) и након пријаве испита провере опцију у менију Испити / Пријаве испита да ли су пријављени испити на списку;
  • Уколико имате проблем са пријавом испита јавите се на   (обавезно је навести име и презиме, број индекса, студијски програм и опис проблема);

    Опширније о начину пријаве испита https://studenti.filfak.ni.ac.rs/ispiti/prijava
  • ПРИЈАВА ИСПИТА (http://indeks.filfak.ni.ac.rs/authentication/login) за априлски испитни рок за студенте ОАС, МАС и ДАС почиње у уторак 9. септембра и трајаће до среде 10. септембра 2025. године;
  • Пријава испита у априлском испитном року није условљена измиреним ратама школарине;
  • Студенти који плаћају пријаву испита у обавези су да новац уплате НАЈМАЊЕ ДВА РАДНА ДАНА пре истека рока за пријаву;
  • Након 10. септембра 2025. године пријава испита ће бити могућа једино на шалтеру Службе за наставу и студентска питања уз накнаду од 2.500,00 динара по испиту (пријављивање испита после утврђеног рока);
  • Студенти су у обавези да спроведу пријаву испита до краја (одабир предмета, потврда изабраних предмета и окончање поступка пријаве) и након пријаве испита провере опцију у менију Испити / Пријаве испита да ли су пријављени испити на списку;
  • Уколико имате проблем са пријавом испита јавите се на   (обавезно је навести име и презиме, број индекса, студијски програм и опис проблема);

    Опширније о начину пријаве испита https://studenti.filfak.ni.ac.rs/ispiti/prijava

Свечана додела диплома за дипломце који, почев од 1. септембра 2025. године, буду поднели захтев за израду својих диплома, биће уприличена 27. јануара 2026. према накнадно објављеном протоколу. Обавештење се односи на дипломце на Основним академским и Мастер академским студијама.

Трошкови израде дипломе за студенте основних и мастер студија уплаћују се  на жиро рачун Универзитета у Нишу бр. 840-1707666-88, са позивом на број 37-2025 (модел 97), износ накнаде видети на сајту Универзитета у Нишу, Правилник о изменама и допунама Правилника о накадама трошкова на Универзитету у Нишу, члан 7.
https://www.ni.ac.rs/dokumenti?task=download.send&id=5429&catid=335&m=0

Износ од 2000,00 динара  уплатити на жиро рачун Филозофског факултета 840-1818666-89, са позивом на број 74212102, сврха уплате Припрема и обрада података за израду дипломе. Одлука о ценама услуга које пружа Филозофски факултет у Нишу, члан 3. https://docs.google.com/document/d/1pDzvUzlxGYBef8zoD7rlwbpW1PQ4TRPZ/edit

Износ од  1090,00 динара уплатити на жиро рачун 840-742321843-78 са позивом на број 51-60102315 (модел 97), сврха уплате Републичка административна такса, прималац Буџет Републике Србије.

Студенти у рубрици уплатилац на уплатници обавезно треба да унесу своје име, име једног родитеља и презиме, назив студијског програма и скраћени назив степена студија за који су стекли диплому (ОАС или МАС).

Уплатнице се достављају Служби за наставу и студентска питања и то:

  • за завршене ОАС (канцеларија број 2 у приземљу)
  • за завршене МАС (канцеларија број 104 на првом спрату)

Израда и преузимање дипломе по хитном поступку захтева попуњени образац из прилога, који се доставља Факултету заједно са уплатницама. Рок за издавање дипломе по хитном поступку је највише 10 радних дана. 

  • ПРИЈАВА ИСПИТА (http://indeks.filfak.ni.ac.rs/authentication/login) за јануарски испитни рок за студенте ОАС, МАС и ДАС почиње у петак 22. августа и трајаће до среде 27. августа 2025. године;
  • Пријава испита у јануарском испитном року није условљена измиреним ратама школарине;
  • Студенти који плаћају пријаву испита у обавези су да новац уплате НАЈМАЊЕ ДВА РАДНА ДАНА пре истека рока за пријаву;
  • Након 27. августа 2025. године пријава испита ће бити могућа једино на шалтеру Службе за наставу и студентска питања уз накнаду од 2.500,00 динара по испиту (пријављивање испита после утврђеног рока);
  • Студенти су у обавези да спроведу пријаву испита до краја (одабир предмета, потврда изабраних предмета и окончање поступка пријаве) и након пријаве испита провере опцију у менију Испити / Пријаве испита да ли су пријављени испити на списку;
  • Уколико имате проблем са пријавом испита јавите се на   (обавезно је навести име и презиме, број индекса, студијски програм и опис проблема);

    Опширније о начину пријаве испита https://studenti.filfak.ni.ac.rs/ispiti/prijava

Студентски центар Ниш објавио је конкурс за пријем студената у школску 2025/2026. годину. У одвојеним документима налази се конкурс за пријем студената виших година и студената I године (бруцоша).

 

Филозофски факултет Универзитета у Нишу обавештава своје студенте који сами плаћају школарину (самофинансирајући студенти), уписане у школску 2024/2025. годину, да је потребно да најкасније до 10. септембра 2025. године измире целокупан износ школарине за текућу школску годину, укупно 90.000,оо динара за основне и мастер академске студије и 150.000,оо за докторске академске студије.  

ИЗМЕЊЕН ПЛАН ИЗВОЂЕЊА ИСПИТНИХ РОКОВА У АКАДЕМСКОЈ 2024/25. ГОДИНИ:

 

АПОСОЛВЕНТСКИ РОКОВИ

Испитни рок

Пријава испита

Реализација испита

Децембарски рок*

6. 12 – 13. 12. 2024.

18. 8 – 22. 8. 2025.

Мајски рок**

4. 8 – 14. 8. 2025.

25. 8 – 28. 8. 2025.

РЕДОВНИ ИСПИТНИ РОКОВИ ЗА ОСНОВНЕ, МАСТЕР И ДОКТОРСКЕ АКАДЕМСКЕ СТУДИЈЕ

Испитни рок

Пријава испита

Реализација испита

Јануарски рок

22. 8 – 27. 8. 2025.

1. 9 – 9. 9. 2025.

Aприлски рок***

9. и 10. 9. 2025.

13. 9 – 20. 9. 2025.

Јунски рок

20. 9 – 23. 9. 2025.

25. 9 – 4. 10. 2025.

Септембарски рок

4. 10 – 7. 10. 2025.

8. 10 – 15. 10. 2025.

Октобар 1

15. и 16. 10. 2025.

18. 10 – 22. 10. 2025.

Октобар 2

22. и 23. 10. 2025.

25. 10 – 31. 10. 2025.

Напомене:

* Апсолвенти који су пријавили испите током децембра излазе на испите без поновног пријављивања;

** Апсолвенти у мајском испитном року могу безусловно пријавити испите за полагање (ослобођени су обавезе плаћања пријаве испита);

*** Студенти у априлском испитном року могу пријавити полагање испита из оба семестра.

Студенти Мастер академских студија психологије и Мастер академских студија Образовање наставника предметне наставе могу да пријаве тему мастер рада, након одслушане наставе предвиђене студијским програмом, без претходно остварених 30 ЕСПБ бодова, који су до сада били услов за пријаву теме.

Студенти мастер студија студијских програма којима је предвиђена настава само у првом семестру, могу да пријаве тему мастер рада најкасније до 15. јула или након годишњег одмора, односно од 18. августа.

Студенти мастер студија студијских програма којима је предвиђена настава у првом семестру и у другом семестру, могу да пријаве тему мастер рада након годишњег одмора, односно од 18. августа.

Пријаве тема мастер рада које буду достављене након 21. јула биће процесуиране од 18. августа.

Обавештење о процедури пријаве теме мастер рада са пропратним обрасцима, налази се на студентском индексу.

Овако дефинисани рокови имају привремени карактер и примењују се искључиво у специфичним околностима, насталим услед промена у организацији наставе као и због ванредних околности које су отежале редовно испуњавање обавеза студената.