Огласна табла: Обавештења и активности

Предавања из обавезних предмета у академској 2025/2026. години за студенте I године почињу у понедељак, 3. 11. 2025. године према распореду часова на е-индексу и порталу.

Предавања из изборних предмета у академској 2025/2026. години за студенте I године почињу у понедељак, 10. 11. 2025. године према распореду часова на е-индексу и порталу.

Предавања из обавезних предмета у академској 2025/2026. години за студенте II, III и IV године почињу у понедељак, 10. 11. 2025. године према распореду часова на е-индексу и порталу.

Предавања из изборних предмета у академској 2025/2026. години за студенте II, III и IV године почињу у понедељак, 24. 11. 2025. године према распореду часова на е-индексу и порталу.

На основу члана 102. и 103. Закона о високом образовању (Сл. гл. Републике Србије 88/17, 27/18, 73/18, 67/19, 6/20, 11/21, 67/21, 76/23, 19/25), Закључка Владе Републике Србије број 612-11294/2025 од 16. 10. 2025. године, Статута Факултета, Правилника о докторским академским студијама Факултета, Одлуке о висини и начину уплате школарине за школску 2025/2026. годину, Филозофски факултет Универзитета у Нишу даје

О Б А В Е Ш Т Е Њ Е о условима уписа у наредну годину докторских академских студија у школској 2025/2026. години

1. Студентима докторских академских студија, којима је истекао рок за завршетак студија у двоструком, односно троструком броју година потребних за реализацију студијског програма, продужава се рок за завршетак студија за једну годину.

2. Студенти први пут уписани у трећу годину студија, школске  2024/2025. године, који не испуне услове за одбрану докторске дисертације до 30. новембра 2025. године, поново се уписују у трећу годину студија, у истом статусу у којем су били у претходној  години, у складу са чланом 103. Закона о високом образовању (Сл. гл. Републике Србије 88/17, 27/18, 73/18, 67/19, 6/20, 11/21, 67/21, 76/23, 19/25).

3. Студенти који су у школској 2024/2025. години били у обновљеној трећој години студија, који не испуне услове за одбрану докторске дисертације до 30. новембра 2025. године, поново уписују трећу годину у статусу самофинансирајућих студената, тако што плаћају накнаду за поновни упис године према броју ЕСПБ бодова за предмете које уписују (у вредности бода од 2.500,00 динара), али не више од 40.000,00 динара.

4. Студент који је у школској 2024/2025. години остварио најмање 48 ЕСПБ бодова има право да се у школској 2025/2026. години упише у наредну годину студија у статусу студента који се финансира из буџета, ако се рангира у оквиру укупног броја студената чије се студије финансирају из буџета.

Рангирање студената обухвата студенте уписане исте школске године на одређени студијски програм, а врши се полазећи од броја остварених ЕСПБ бодова и постигнутог успеха у савлађивању студијског програма, на начин и по поступку утврђеним Правилником Филозофског факултета у Нишу о рангирању студената за упис студената на докторске академске студије у статусу студенaта чије се студије финансирају из буџета Републике Србије. У оквиру увећане квоте за упис студената у наредну годину студија рангирају се студенти свих студијских програма докторских академских студија који већ нису рангирани у оквиру својих студијских програма.

На предлог Министарства просвете, Влада Републике Србије донела је Закључак број 612-11294/2025 од 16. 10. 2025. године којим је дала сагласност да се у школску 2025/2026. годину, након рангирања студената који су остварили услов од потребних 48 ЕСПБ бодова за финансирање из буџета, на терет буџета упишу и студенти који су остварили мање од потребног броја бодова.

Упис наредне године на терет буџета са мање од 48 ЕСПБ бодова могућ је само до укупног броја студената чије су студије финансиране из буџета у школској 2024/2025. години на тим студијским програмима, у циљу очувања броја буџетских студената.

Рангирање ове катергорије студената (који према Закључку Владе Републике Србије могу да упишу наредну годину на терет буџета РС и са мањим бројем ЕСПБ бодова од 48,  вршиће се након уписа студената који су право на буџет стекли на основу остварених бодова у распону од 48 до 60.

5. Студент који не оствари право да се у школској 2025/2026. години финансира из буџета наставља студије у статусу студента који се сам финансира.

У статусу самофинансирајућих студената у другу годину студија, могу се уписати студенти са освојених најмање 37 ЕСПБ бодова, у трећу годину студија могу се уписати студенти са најмање 74 ЕСПБ бода. 

Студенти који студирају уз рад могу се уписати у статусу самофинансирајућег студента у школској 2025/2026. години: у другу годину студија уколико су у остварили најмање 30 ЕСПБ бодова, у трећу годину студија уколико су остварили најмање 60 ЕСПБ бодова.

Студенти су у обавези да приложе доказ о радном односу уколико желе да и у школској 2025/2026. години остваре статус студента уз рад.

6. Студенти који поново уписују прву, другу или трећу годину студија плаћају накнаду за поновни упис године према броју ЕСПБ бодова за предмете које уписују (у вредности бода од 2.500,00 динара), али не више од 40.000,00 динара.

Упис у исту или наредну годину докторских академских студија у школској 2025/2026. години врши се по акредитованим студијским програмима и обављаће се од 29. октобра 2025. а најкасније до 20. новембра 2025. године, године према распореду који ће бити објављен на сајту Факултета и кроз позиве за упис на студентским електронским налозима.

Обавештење доставити: декану Факултета, продеканима Факултета, секретару Факултета, управницима департмана, Служби за наставу и студентска питања и Служби за опште и правне послове и објавити на Сајту Факултета.

ДЕКАН ФАКУЛТЕТА

Проф. др Владимир Ж. Јовановић

            

 

 

                                                                                                  

СТУДЕНТИ КОЈИ СЕ У 2025/2026. ГОДИНИ ПОНОВО УПИСУЈУ У ПОНОВНУ ТРЕЋУ ГОДИНУ СТУДИЈА НА ТЕРЕТ БУЏЕТА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ (ПОНОВЦИ ТРЕЋЕ ГОДИНЕ ПО ПРВИ ПУТ) У ОБАВЕЗИ СУ ДА ИЗВРШЕ Е-УПИС У ПЕРИОДУ ОД 29. ДО 31. ОКТОБРА;

Студенти ће бити позвани преко својих налога на Е-индекс сервису, да изврше упис у школску 2025/2026. годину у наведеним терминима.

У тренутку када прихвати позив да изврши упис, а пре потврде уписа, неопходно је да студент:

  • попуни ШВ образац у електронском облику,
  • има на свом рачуну уплаћен износ од 200,00 динара на име обавезног осигурања (уплата осигурања се врши у складу са упутством које се налази на Студентском порталу, а у менију Е-индекса је и пример попуњене уплатнице: корисничко име-3),

Након поднетог захтева за упис који студент пошаље преко Е-индекса, сарадник у Служби за наставу и студенстка питања ће извршити проверу и окончати упис. Студент ће тада на свом Е-индекс налогу видети предмете и моћи ће да изврши означавање изборних предмета које није положио или да се определи за друге изборне предмете (студент има права да изборни предмет који није положио замени другим изборним предметом из одговарајућег изборног блока).

Након обављеног електронског уписа и добијања потврде на Е-индексу о успешно окончаном упису, студент је дужан да,  након два радна дана, достави индекс ради овере и уписа у индекс. Индекс се доставља на пулту испред канцеларије 104 у кутији означеној за одоварајући студијски програм. Студенти који су у радном односу су у обавези да приликом предаје индекса доставе копију Уговора о раду.

Пре предаје индекса, студент је у обавези да провери да су у индекс уписане оцене из свих предмета које је положио.

Након два радна дана од предаје, студенти могу преузети индекс са овереним уписом од сарадника Службе за наставу и студентска питања.

 

СТУДЕНТИ КОЈИ ПО ДРУГИ ИЛИ ВИШЕ ПУТА ПУТА УПИСУЈУ ИСТУ ГОДИНУ СТУДИЈА (ПОНОВЦИ ПРВЕ, ДРУГЕ И ТРЕЋЕ ГОДИНЕ У ОБАВЕЗИ СУ ДА ИЗВРШЕ Е-УПИС У ПЕРИОДУ ОД 29. ДО 31. ОКТОБРА;

 Студенти ће бити позвани преко својих налога на Е-индекс сервису, да изврше упис у школску 2025/2026. годину у наведеним терминима.

У тренутку када прихвати позив да изврши упис, а пре потврде уписа, неопходно је да студент:

  • попуни ШВ образац у електронском облику,
  • има на свом рачуну уплаћен износ од 200,00 динара на име обавезног осигурања (уплата осигурања се врши у складу са упутством које се налази на Студентском порталу, а у менију Е-индекса је и пример попуњене уплатнице: корисничко име-3),
  • има на свом рачуну уплаћен износ прве рате школарине (уплата школарине се врши у складу са упутством које се налази на Студентском порталу: корисничко име-2). Студенти који поново уписују исту годину плаћају накнаду према броју бодова за предмете које уписују у вредности бода од 2.500,00 динара, али не више од 40.000,00 динара. Накнаду за поновни упис године студенти плаћају у дванаест месечних рата, при чему се прва рата уплаћује одмах приликом уписа, а преостали износ у једанаест месечних рата.

Након поднетог захтева за упис који студент пошаље преко Е-индекса, сарадник у Служби за наставу и студенстка питања ће извршити проверу и окончати упис. Студент ће тада на свом Е-индекс налогу видети предмете и моћи ће да изврши означавање изборних предмета које није положио или да се определи за друге изборне предмете (студент има права да изборни предмет који није положио замени другим изборним предметом из одговарајућег изборног блока).

Након обављеног електронског уписа и добијања потврде на Е-индексу о успешно окончаном упису, студент је дужан да,  након два радна дана, достави индекс ради овере и уписа у индекс. Индекс се доставља на пулту испред канцеларије 104 у кутији означеној за одоварајући студијски програм. Студенти који су у радном односу су у обавези да приликом предаје индекса доставе копију Уговора о раду.

Пре предаје индекса, студент је у обавези да провери да су у индекс уписане оцене из свих предмета које је положио.

Након два радна дана од предаје, студенти могу преузети индекс са овереним уписом од сарадника Службе за наставу и студентска питања.

СТУДЕНТИ КОЈИ СУ У ТОКУ ШКОЛСКЕ 2024/2025. ГОДИНЕ ОСТВАРИЛИ НАЈМАЊЕ 48 ЕСПБ БОДОВА И КОЈИ СУ РАНГИРАНИ ЗА УПИС У НАРЕДНУ ГОДИНУ СТУДИЈА У ОВИРУ УКУПНОГ БРОЈА СТУДЕНАТА ЧИЈЕ СЕ СТУДИЈЕ ФИНАНСИРАЈУ ИЗ БУЏЕТА;

ЕЛЕКТРОНСКИ УПИС наведених категорија студената, обавиће се у периоду од 12. до 14. новембра 2025. године.

У тренутку када прихвати позив да изврши упис, а пре потврде уписа, неопходно је да студент:

  • попуни ШВ образац у електронском облику,
  • има на свом рачуну уплаћен износ од 200,00 динара на име обавезног осигурања (уплата осигурања се врши у складу са упутством које се налази на Студентском порталу, а у менију Е-индекса је и пример попуњене уплатнице: корисничко име-3).

Након поднетог захтева за упис који студент пошаље преко Е-индекса, сарадник у Служби за наставу и студенстка питања ће извршити проверу и окончати упис. Студент ће тада на свом Е-индекс налогу видети предмете и моћи ће да изврши означавање изборних предмета из наредне године, односно изборне предмете из претходне године које није положио (студент има права да изборни предмет који није положио замени другим изборним предметом из одговарајућег изборног блока).

Након извршеног електронског уписа и добијене потврде на Е-индексу да је упис успешно окончан, студент треба да остави индекс у канцеларији 104 код сарадника Службе за наставу и студентска питања задуженог за његов студијски програм, ради овере уписа у индексу. Приликом предаје индекса, студенти који су у радном односу су у обавези да доставе копију уговора о раду. Студент ће након два радна дана од предаје индекса моћи да преузме индекс са овереним уписом од сарадника Службе за наставу и студентска питања.

 

СТУДЕНТИ КОЈИ СУ У ТОКУ ШКОЛСКЕ 2024/2025. ГОДИНЕ ОСТВАРИЛИ НАЈМАЊЕ 37 ЕСПБ, ОДНОСНО 74 ЕСПБ И УПИСУЈУ НАРЕДНУ ГОДИНУ СТУДИЈА У СТАТУСУ САМОФИНАНСИРАЈУЋИХ СТУДЕНАТА;

СТУДЕНТИ КОЈИ СТУДИРАЈУ УЗ РАД И УПИСУЈУ НАРЕДНУ ГОДИНУ СТУДИЈА СА ОСТВАРЕНИХ 30 ЕСПБ, ОДНОСНО 60 ЕСПБ У СТАТУСУ САМОФИНАНСИРАЈУЋИХ СТУДЕНАТА;

 ЕЛЕКТРОНСКИ УПИС наведених категорија студената, обавиће се у периоду од 12. до 14. новембра 2025. године.

У тренутку када прихвати позив да изврши упис, а пре потврде уписа, неопходно је да студент:

  • попуни ШВ образац у електронском облику,
  • има на свом рачуну уплаћен износ од 200,00 динара на име обавезног осигурања (уплата осигурања се врши у складу са упутством које се налази на Студентском порталу, а у менију Е-индекса је и пример попуњене уплатнице: корисничко име-3).

У тренутку када прихвати позив да изврши упис, а пре потврде уписа, неопходно је да студент:

  • попуни ШВ образац у електронском облику,
  • има на свом рачуну уплаћен износ од 200,00 динара на име обавезног осигурања (уплата осигурања се врши у складу са упутством које се налази на Студентском порталу, а у менију Е-индекса је и пример попуњене уплатнице: корисничко име-3),
  • има на свом рачуну уплаћен износ прве рате школарине (уплата школарине се врши у складу са упутством које се налази на Студентском порталу: корисничко име-2). Доказ о уплати школарине за упис године за самофинансирајуће студенте у износу од 150.000,00 динара, уколико студент уплаћује цео износ или у дванаест месечних рата. Износ сваке рате је 12.500,00 динара, при чему се прва рата уплаћује одмах приликом уписа, а преостали износ у једанаест месечних рата.

ИЗДАВАЊЕ ПОТВРДА О СТАТУСУ СТУДЕНТА

У ШКОЛСКОЈ 2025/2026. ГОДИНИ

Након извршеног е-уписа, студенти ће моћи да преко својих е-индекса поднесу захтев за издавање потврда о статусу у школској 2025/2026. години. У менију е-индекса са леве стране потребно је да одаберете опцију „УВЕРЕЊА“. Након што поднесете захтев за уверење, на е-индкес ће стизати обавештења о изради и да је могуће преузети потврде.

Потврде ће се преузимати са пулта испред канцеларије104 из означених кутија по студијским програмима.

Документација потребна за студентски дом и услуге мензе предаје се у канцеларији 104 у периоду за рад са студентима.

  • ПРИЈАВА ИСПИТА (http://indeks.filfak.ni.ac.rs/authentication/login) за Oктобарски 3 испитни рок за студенте ОАС, МАС и ДАС почиње у среду 29. октобра и трајаће до петка 31. октобра 2025. године;
  • Пријава испита у Oктобарском 3 испитном року ЈЕ УСЛОВЉЕНА ИЗМИРЕНИМ РАТАМА ШКОЛАРИНЕ;
  • Студенти који плаћају пријаву испита у обавези су да новац уплате НАЈМАЊЕ ДВА РАДНА ДАНА пре истека рока за пријаву;
  • Након 31. октобра 2025. године пријава испита за Oктобарски 3 испитни рок ће бити могућа једино на шалтеру Службе за наставу и студентска питања уз накнаду од 2.500,00 динара по испиту (пријављивање испита после утврђеног рока);
  • Студенти су у обавези да спроведу пријаву испита до краја (одабир предмета, потврда изабраних предмета и окончање поступка пријаве) и након пријаве испита провере опцију у менију Испити / Пријаве испита да ли су пријављени испити на списку;
  • Уколико имате проблем са пријавом испита јавите се на   (обавезно је навести име и презиме, број индекса, студијски програм и опис проблема);

    Опширније о начину пријаве испита https://studenti.filfak.ni.ac.rs/ispiti/prijava
  1. Студенти први пут уписани на мастер академске студије школске 2024/2025. године, који не испуне услове за одбрану мастер рада до 30. новембра 2025. године, поново се уписују у прву годину студија, у истом статусу у којем су били у претходној школској години у складу са чланом 103. Закона о високом образовању (Сл. гл. Републике Србије 88/17, 27/18, 73/18, 67/19, 6/20, 11/21, 67/21, 76/23, 19/25). Студенти који се поново уписују прву годину студија у статусу самофинансирајућег студента плаћају накнаду за поновни упис године, према броју ЕСПБ бодова за предмете које уписују (у вредности бода од 1.500,00 динара) али не више од 35.000,00 динара

2. Студентима мастер академских студија, којима је истекао рок за завршетак студија у двоструком, односно троструком броју година потребних за реализацију студијског програма, продужава се рок за завршетак студија за једну годину.

У периоду од 27. октобра до 10. новембра 2025. године вршиће се ЕЛЕКТРОНСКИ УПИС студената у обновљену прву годину у статусу студента чије се школовање финансира из буџета, а који не испуњавају услов за одбрану мастер рада до 30. новембра 2025. године (нису у могућности да положе све испите предвиђене студијским програмом или немају одобрену тему мастер рада).

Студенти ће бити позвани преко својих налога на Е-индекс сервису, да изврше упис у школску 2025/2026. годину у наведеним терминима.

У тренутку када прихвати позив да изврши упис, а пре потврде уписа, неопходно је да студент:

  • попуни ШВ образац у електронском облику,
  • има на свом рачуну уплаћен износ од 200,00 динара на име обавезног осигурања (уплата осигурања се врши у складу са упутством које се налази на Студентском порталу, а у менију Е-индекса је и пример попуњене уплатнице: корисничко име-3).

Након поднетог захтева за упис који студент пошаље преко Е-индекса, сарадник у Служби за наставу и студенстка питања ће извршити проверу и окончати упис. Студент ће тада на свом Е-индекс налогу видети предмете и моћи ће да изврши означавање изборних предмета које није положио или да се определи за друге изборне предмете (студент има права да изборни предмет који није положио замени другим изборним предметом из одговарајућег изборног блока).

Након обављеног електронског уписа и добијања потврде на Е-индексу о успешно окончаном упису, студент је дужан да,  након два радна дана, достави индекс ради овере и уписа у индекс. Индекс се доставља на пулту испред канцеларије 104 у кутији означеној за одоварајући студијски програм. Студенти који су у радном односу су у обавези да приликом предаје индекса доставе копију Уговора о раду.

Пре предаје индекса, студент је у обавези да провери да су у индекс уписане оцене из свих предмета које је положио.

Након два радна дана од предаје, студенти могу преузети индекс са овереним уписом од сарадника Службе за наставу и студентска питања.

У периоду од 3. до 10. новембра 2025. године вршиће се ЕЛЕКТРОНСКИ УПИС студената у обновљену прву годину студија у статусу самофинансирајућег студента а који не испуњавају услов за одбрану мастер рада до 30. новембра 2025. године (нису у могућности да положе испите предвиђене студијским програмом или немају одобрену тему мастер рада).

У тренутку када прихвати позив да изврши упис, а пре потврде уписа, неопходно је да студент:

  • попуни ШВ образац у електронском облику,
  • има на свом рачуну уплаћен износ од 200,00 динара на име обавезног осигурања (уплата осигурања се врши у складу са упутством које се налази на Студентском порталу, а у менију Е-индекса је и пример попуњене уплатнице: корисничко име-3).
  • доказ да има на свом рачуну уплаћен износ на име прве рате накнаде за обнову године (уплата накнаде се врши у складу са упутством које се налази на Студентском порталу: корисничко име-2). Износ накнаде за поновни упис године израчунава се према броју бодова за предмете које студент уписује, у вредности бода од 1.500,00 динара, али највише до износа од 35.000,00 динара, при чему се прва рата уплаћује одмах приликом уписа, а преостали износ у једанаест месечних рата. Крајњи рок за измирење последње рате је приликом предаје мастер рада.

Након поднетог захтева за упис који студент пошаље преко Е-индекса, сарадник у Служби за наставу и студенстка питања ће извршити проверу и окончати упис. Студент ће тада на свом Е-индекс налогу видети предмете и моћи ће да изврши означавање изборних предмета које није положио или да се определи за друге изборне предмете (студент има права да изборни предмет који није положио замени другим изборним предметом из одговарајућег изборног блока).

Након обављеног електронског уписа и добијања потврде на Е-индексу о успешно окончаном упису, студент је дужан да,  након два радна дана, достави индекс ради овере и уписа у индекс. Индекс се доставља на пулту испред канцеларије 104 у кутији означеној за одоварајући студијски програм. Студенти који су у радном односу су у обавези да приликом предаје индекса доставе копију Уговора о раду.

Пре предаје индекса, студент је у обавези да провери да су у индекс уписане оцене из свих предмета које је положио.

Након два радна дана од предаје, студенти могу преузети индекс са овереним уписом од сарадника Службе за наставу и студентска питања.

У периоду од 6. до 10. новембра 2025. године вршиће се ЕЛЕКТРОНСКИ УПИС студената у обновљену прву годину студија, који полажу испите у ванредном Октобарском року 3.

У тренутку када прихвати позив да изврши упис, а пре потврде уписа, неопходно је да студент:

  • попуни ШВ образац у електронском облику,
  • има на свом рачуну уплаћен износ од 200,00 динара на име обавезног осигурања (уплата осигурања се врши у складу са упутством које се налази на Студентском порталу, а у менију Е-индекса је и пример попуњене уплатнице: корисничко име-3).

Студенти у самофинансираћујем статусу, поред наведеног у обавези су да доставе:

  • доказ да има на свом рачуну уплаћен износ на име прве рате накнаде за обнову године (уплата накнаде се врши у складу са упутством које се налази на Студентском порталу: корисничко име-2). Износ накнаде за поновни упис године израчунава се према броју бодова за предмете које студент уписује, у вредности бода од 1.500,00 динара, али највише до износа од 35.000,00 динара, при чему се прва рата уплаћује одмах приликом уписа, а преостали износ у једанаест месечних рата. Крајњи рок за измирење последње рате је приликом предаје мастер рада.

Након поднетог захтева за упис који студент пошаље преко Е-индекса, сарадник у Служби за наставу и студенстка питања ће извршити проверу и окончати упис. Студент ће тада на свом Е-индекс налогу видети предмете и моћи ће да изврши означавање изборних предмета које није положио или да се определи за друге изборне предмете (студент има права да изборни предмет који није положио замени другим изборним предметом из одговарајућег изборног блока).

Након обављеног електронског уписа и добијања потврде на Е-индексу о успешно окончаном упису, студент је дужан да,  након два радна дана, достави индекс ради овере и уписа у индекс. Индекс се доставља на пулту испред канцеларије 104 у кутији означеној за одоварајући студијски програм. Студенти који су у радном односу су у обавези да приликом предаје индекса доставе копију Уговора о раду.

Пре предаје индекса, студент је у обавези да провери да су у индекс уписане оцене из свих предмета које је положио.

Након два радна дана од предаје, студенти могу преузети индекс са овереним уписом од сарадника Службе за наставу и студентска питања.

 

 ИЗДАВАЊЕ ПОТВРДА О СТАТУСУ СТУДЕНТА

У ШКОЛСКОЈ 2025/2026. ГОДИНИ

Након извршеног е-уписа, студенти ће моћи да преко својих е-индекса поднесу захтев за издавање потврда о статусу у школској 2025/2026. години. У менију е-индекса са леве стране потребно је да одаберете опцију „УВЕРЕЊА“. Након што поднесете захтев за уверење, на е-индкес ће стизати обавештења о изради и да је могуће преузети потврде.

Потврде ће се преузимати са пулта испред канцеларије104 из означених кутија по студијским програмима.

Документација потребна за студентски дом и услуге мензе предаје се у канцеларији 104 у периоду за рад са студентима.

Студенти који се у 2025/2026. години уписују у поновну четврту годину на терет буџета Републике Србије (поновци четврте године по први пут) у обавези су да на шалтерима својих студијских програма предају индексе за упис године након извршеног е-уписа, а у периоду од 17. 11. до 22. 11. 2025. године.

Студенти су у обавези да након уписане 2025/2026. године преко својих е-индекса изаберу изборне предмете које ће слушати у зимском семестру 2025/2026. године.

Студентима I године биће омогућена опција чекирања на е-индексима од 3. новембра до 8. новембра 2025. године.

 Студентима II, III и IV године биће омогућена опција чекирања на е-индексима од 10. новембра до 22. новембра 2025. године.

Студенти који по други или више пута уписују ИСТУ годину студија у обавези су да поново изаберу све изборне предмете које су у ранијим годинама слушали а нису их положили.

На основу члана 102. 103. i 148. Закона о високом образовању (Сл. гл. Републике Србије 88/17, 27/18, 73/18, 67/19, 6/20, 11/21, 67/21, 76/23, 19/25), Закључка Владе Републике Србије број 612-11294/2025 од 16. 10. 2025. године, Статута Факултета, Правилника о основним академским студијама Факултета, Одлуке о висини и начину уплате школарине за школску 2025/2026. годину, Филозофски факултет Универзитета у Нишу даје

О Б А В Е Ш Т Е Њ Е

о условима уписа у наредну годину основних академских студија у школској 2025/2026. години

1. Студенти који су уписани на основне студије до 10. септембра 2005. године, а нису завршили ове студије по започетом наставном плану и програму и правилима студија најкасније до краја школске 2024/2025. године, односно до 31. октобра 2025. године, могу да заврше студије најкасније до краја школске 2025/2026. године.

Студентима којима је истекао рок за завршетак студија у двоструком, односно троструком броју школских година потребних за реализацију студијског програма, продужиће се рок за студирање по започетом студијском програму, условима и правилима студирања за још једну годину.

            2. Студенти који су у школској 2024/2025. години били у обновљеној четвртој години студија, а нису дипломирали до 30. новембра 2025. године, поново уписују четврту годину у статусу самофинансирајућих студената, тако што плаћају накнаду за поновни упис године према броју ЕСПБ бодова за предмете које уписују (у вредности бода од 1.500,00 динара), али не више од 28.000,00 динара.

Сви студенти уписани први пут у четврту годину основних академских студија школске  2024/2025. године који нису дипломирали до 30. новембра 2025. године, поново се уписују у четврту годину, у истом статусу у којем су били у претходној  години у складу са чланом 103. Закона о високом образовању (Сл. гл. Републике Србије 88/17, 27/18, 73/18, 67/19, 6/20, 11/21, 67/21, 76/23, 19/25), тако што самофинансирајући студенти плаћају накнаду за поновни упис године према броју ЕСПБ бодова за предмете које уписују (у вредности бода од 1.500,00 динара), али не више од 28.000,00 динара.

            3. Студент који је у школској 2024/2025. години остварио најмање 48 ЕСПБ бодова има право да се за наредну годину студија у школској 2025/2026. години финансира из буџета ако се рангира у оквиру укупног броја студената чије се студије финансирају из буџета.

            Рангирање студената обухвата студенте уписане исте школске године на одређени студијски програм, а врши се полазећи од броја остварених ЕСПБ бодова, укупних година студирања и постигнутог успеха у савлађивању студијског програма, на начин и по поступку утврђеним Правилником Филозофског факултета у Нишу о рангирању студената за упис на основне академске студије у статусу студената чије се студије финансирају из буџета Републике Србије.

Студенти са инвалидитетом и студенти уписани по афирмативној мери који су у школској 2024/2025. години остварили најмање 36 ЕСПБ бодова имају право да се за наредну годину студија у школској  2025/2026. години финансирају из буџета.

На предлог Министарства просвете, Влада Републике Србије донела је Закључак број 612-11294/2025 од 16. 10. 2025. године којим је дала сагласност да се у школску 2025/2026. годину, након рангирања студената који су остварили услов од потребних 48 ЕСПБ бодова за финансирање из буџета, на терет буџета упишу и студенти који су остварили мање од потребног броја бодова.

Упис наредне године на терет буџета са мање од 48 ЕСПБ бодова могућ је само до укупног броја студената чије су студије финансиране из буџета у школској 2024/2025. години на тим студијским програмима, у циљу очувања броја буџетских студената.

Рангирање ове катергорије студената (који према Закључку Владе Републике Србије могу да упишу наредну годину на терет буџета РС и са мањим бројем ЕСПБ бодова од 48,  вршиће се након уписа студената који су право на буџет стекли на основу остварених бодова у распону од 48 до 60.

            4. Студент који не оствари право да се у школској 2025/2026. години финансира из буџета, наставља студије у статусу студента који се сам финансира.

У статусу самофинасирајућих студената у другу годину студија могу се уписати студенти са освојених најмање 37 ЕСПБ бодова, у трећу годину студија могу се уписати студенти са најмање 74 ЕСПБ бодова, а у четврту годину студија могу се уписати студенти са најмање 111 ЕСПБ бодова.

            Студенти који студирају уз рад могу се уписати у статусу самофинансирајућег студента у школској 2025/2026. години: у другу годину студија уколико су у остварили најмање 30 ЕСПБ бодова, у трећу годину студија уколико су остварили најмање 60 ЕСПБ, а у четврту годину студија уколико су остварили најмање 90 ЕСПБ. Студенти су у обавези да приложе доказ о радном односу.

           

5. Студенти који поново уписују прву, другу или трећу годину студија плаћају накнаду за поновни упис године према броју ЕСПБ бодова за предмете које уписују (у вредности бода од 1.500,00 динара), али не више од 28.000,00 динара.

            6. Упис у исту или наредну годину основних академских студија у школској 2025/2026. години врши се по акредитованим студијским програмима и обављаће се од 27. октобра 2025. а најкасније до 20. новембра 2025. године, године према распореду који ће бити објављен на сајту Факултета и кроз позиве за упис на студентским електронским налозима.

            Обавештење доставити: декану Факултета, продеканима Факултета, секретару Факултета, управницима департмана, Служби за наставу и студентска питања и Служби за опште и правне послове и објавити на Сајту Факултета.

ДЕКАН ФАКУЛТЕТА

Проф. др Владимир Ж. Јовановић

Страна 1 од 41