Огласна табла: Обавештења и активности

Универзитет у Нишу обавештава све заинтересоване студенте последипломских студија да ће професори Ларс Клареског и Ингрид Лунберг, са Института Каролинска у Штокхолму,  Шведска, у петак, 11. маја 2018. године,  у Великој сали анекса Медицинског факултета, од 10:30 до 12:00 сати одржати  следећа предавања:

- Writing Applications for Research Grants for Young Researchers и
 - Organization of PhD Studies at Karolinska Institute 

Предавања су намењена студентима последипломских студија свих факултета Универзитета у Нишу.

Позивају се студенти да у што већем броју присуствују наведеним предавањима као и да учествују у дискусији након предавања.

 KRATAK OPIS PROGRAMA

Program “Mentorstvo u volonterskom angažovanju” osmišljen je i predstavljen od strane udruženja “Omladinski progresivni tim udruživanja mladih - OPTIM-UM”, a prihvaćen od strane Filozofskog fakulteta Univerziteta u Nišu, koji je time  podržao njegovu organizaciju i realizaciju. Ovaj program je namenjen  studentima Filozofskog fakulteta u Nišu sa idejom unapređenja njihovih znanja i veština putem volonterskog angažovanja. Kreiranje i sprovođenje programa odvija se u neposrednoj saradnji sa Kancelarijom za razvoj karijere i podršku studentima.

Program podrazumeva udruživanje studenata svih departmana i generacija, sa misijom zajedničkog rada na organizaciji i sprovođenju različitih volonterskih aktivnosti, baziranih na potrebama samih studenata. Predviđeno je da procesi okupljanja studenata i organizacije njihovog rada budu koordinisani od strane MENTORA (studenata sa volonterskim iskustvom), koji bi kao predstavnici udruženja OPTIM-UM usmeravali i podržavali ideje i aktivnosti svojih kolega, direktnih korisnika ovog programa. Na ovaj način bi se omogućila razmena znanja i iskustva između svih studenata Filozofskog fakulteta. Podršku studentima pružili bi i neki od predavača, koji bi svojom stručnošću i iskustvom doprineli stvaranju sigurnosti i kvalitetnijem radu  studenata.

CILJEVI PROGRAMA

Cilj programa je da studentima omogući praktično iskustvo koje bi sticali putem volonterskog angažmana, najpre u sklopu fakulteta, a zatim i u okviru pojedinih ustanova, organizacija i institucija. Na ovaj način bi se doprinelo povoljnijem pozicioniranju mladih na tržištu rada.

Još neki od ciljeva programa su:

  • uključivanje studenata u procese volonterskog aktivizma i njihovo osnaživanje za udruženo i samostalno delovanje sa idejom profesionalnog napretka i razvijanja;
  • podsticanje razmene znanja i iskustva između studenata;
  • podsticanje inovativnosti, kreativnosti i odgovornosti studenata u praktičnom radu;
  • rad na kreiranju kanala putem kojih bi se naučna saznanja i iskustvo u akademskom radu mogli prilagoditi i učititi pristupačnijim lokalnoj zajednici;
  • rad na stvaranju mogućnosti i prilika u kojima bi studenti mogli primenjivati stečena znanja;
  • rad na povezivanju studenata sa različitim fakultetskim jedinicama i ostvarivanje saradnje, u cilju uzajamnog zadovoljenja različitih potreba.

PRIPREMA PROGRAMA

Priprema programa se ogleda u sprovođenju istraživanja na uzorku koji bi činila većina studenata osnovnih studija. U cilju ispitivanja stavova studenata prema volontiranju, stavova prema uslovima volontiranja na studijama, njihove motivisanosti i njihovih interesovanja, konstruisan je poseban upitnik “MUVA-46”. Cilj istraživanja je dobijanje relevantnih podataka na osnovu kojih će kasnije biti koncipirane sve aktivnosti u sklopu ovog programa.   

TRAJENJE PROGRAMA

U skladu sa akcionim planom predviđeno je da se u toku školske 2017/18. obavi neophodna priprema, dok je zvanični početak realizacije programa planiran za školsku 2018/19., kada bi program bio realizovan u vidu pilot projekta i kada bi se utvrdio stepen funkcionalnosti sprovedenih procedura. Zatim, kako je predviđeno, realizacija programa će se obnavljati na godišnjem nivou, uz brojne modifikacije i prilagođavanja, s obzirom na to da je ovaj program zamišljen kao drugoročno održiva ideja o osnaživanju i razvoju kapaciteta studenata.

  1. Пријава испита (ИСЉУЧИВО ЕЛЕКТРОНСКИМ ПУТЕМ) за априлски испитни рок за све нивое студија почиње у понедељак 2.4. и трајаће до уторка 10.4.2018. године.
  2. Студенти који плаћају пријаву испита у обавези су да новац уплате најкасније до петка 6.4.2018. године (најмање два радна дан пре истека рока за пријаву), како би имали прокњижену уплату на е-индексу до уторка 10.4.2018. године.
  3. Самофинансирајући студенти су у обавези да испоштују динамику уплата рата за школарину (плаћене све рате закључно са мартовском) како би били у прилици да пријаве испите.
  4. Пријава испита је условљена урађеном студентском евалуацијом.

Опширније о начину пријаве испита https://studenti.filfak.ni.ac.rs/ispiti/prijava

На основу потписаног Протокола о сарадњи,  Филозофски  факултет Универзитета у  Нишу , у сарадњи са  Министарством за рад, запошљавање, борачка и социјална питања, расписујe Конкурс за волонтирање студената.

Право учешћа на конкурсу имају :

  • Студенти IV године, апсолвенти, студенти мастер и докторских академских студија.

Критеријуми који ће бити узети у обзир:

  • Просек оцена,
  • Мотивисаност за волонтирање.

Традиционално бугарско вече посвећено мартеницама и ове године ће од стране лектората за бугарски језик и Филозофског факултета бити организовано на Филозофском факултету. Студенти који изучавају бугарски језик представиће традицију мартеница песмом и рецитацијама.

Вече ће се одржати 28 2.2018. у 19h, у амфитеатру 21.

Позване су колеге и радници факултета, као и студенти. Улаз је слободан.

Службa за мастер и докторске академске студије неће радити суботом:

  • Март: 03. и 10.
  • Април: 07. и 14.
  • Мај: 05. и 12.

Обавештавамо заинтересоване студенте да ће професор Денис Фарин, консултант Савета Европе, 7. марта 2018. године, на Универзитету у Нишу одржати Форум под називом "Аспекти етичких стандарда у високом образовању - перспективе".

Форум организује канцеларија Савета Европе у Београду у партнерству са Универзитетом у Нишу.

Професор Фарингтон ће на Форуму, између осталог,  говорити о  интегритету, етици и проблемима плагијаризма у високом образовању. С обзиром на значај теме, позивамо вас да присуствујете овом Форуму.

Трошкови израде дипломе и додатка дипломе износе 8.000,00 динара. Студент плаћа и републичку административну таксу у износу од 800,00 динара.

Уплата за издавање дипломе у износу од 8.000,00 врши се у корист жиро рачуна Универзитета број 840-1707666-88 са позивом на број 582018 (модел 97), као и износ од 800,00 динара на име Буџета Републике Србије на жиро рачун 840-742321843-78 са позивом на број 41601 (модел 97).

Студенти у рубрици уплатилац на уплатници треба да унесу своје име, име једног родитеља и презиме као у нацрту дипломе, назив факултета и скраћени назив степена студија за који су стекли диплому (МАС).

Обе уплатнице студенти треба да доставе служби за мастер и докторске студије у што краћем року, како би дипломе биле одштампане.

За  ОВЕРУ ЈЕСЕЊЕГ и УПИС ПРОЛЕЋНОГ семестра, студент подноси:

  1. Индекс са свим потписима наставника
  2. Један попуњени семестрални лист (преузима се из листе прилога на дну обавештења)
  3. Један образац ШВ- 20 (преузима се из листе прилога на дну обавештења)
  4. Студенти који нису сакупили све потписе предметних наставника могу оверити семестар без потписа са правом полагања оних испита за који су добили потпис.

Надокнада за оверу семестра без потписа износи 4.000,00 динара по недостајућем потпису.

Уплата се врши на жиро-рачун Факултета број: 840–1818666–89 са позивом на број Уплате студената 74212102.

Овера и упис семестра обављаће се од 22. до 26. јануара 2018. године, у времену од 10-14 сати, према следећем распореду:

  • 22.01.2018. за студенте прве године
  • 23.01.2018. за студенте друге године
  • 24.01.2018. за студенте треће године
  • 25.01.2018. за студенте четврте године
  • 26.01.2018. за све остале који се нису јавили на време.

Студенти који се за оверу и упис семестра јаве после истека овог рока биће у обавези да плате казну у износу од 2.500,00 динара.

НАПОМЕНА:

Студенти који су више пута обнављали четврту годину немају обавезу овере семестра.

  1. Пријава испита за студенте мастер и докторских академских студија уписане школске 2016/17. и 2017/18. године вршиће се (ИСКЉУЧИВО ЕЛЕКТРОНСКИМ ПУТЕМ). Јануарски испитни рок почиње у понедељак 22.1. и трајаће до уторка 30.1.2018. године;
  2. Студенти који плаћају пријаву испита (четврти и сваки наредни пут) у обавези су да новац уплате најкасније до петка 26.1.2018. године (најмање два радна дана пре истека рока за пријаву), како би уплату имали на е-индексу до уторка 30.1.2018. године;
  3. Самофинансирајући студенти су у обавези да испоштују динамику уплата рата за школарину како би били у прилици да пријаве испите.
  4. Пријава испита за студенте мастер и докторских академских студија уписане до школске 2015/16. године вршиће се 31.1. и 01.02.2018. године у Служби за мастер и докторске студије.

Опширније о начину пријаве испита https://studenti.filfak.ni.ac.rs/ispiti/prijava