Огласна табла: Обавештења и активности

Обавештавају се студенти мастер и докторских академских студија да Служба за мастер и докторске студије неће радити у суботу, 2. јуна 2018. године.

Обавештавају се студенти свих департмана да ће у петак, 4. маја 2018. године, Студентска служба радити од 8:00 до 11:30 часова. Последњи дан пријаве испита за мајски апсолвентски рок преноси се на понедељак, 7. мај 2018. године, у време предвиђено за рад са студентима.

Универзитет у Нишу обавештава све заинтересоване студенте последипломских студија да ће професори Ларс Клареског и Ингрид Лунберг, са Института Каролинска у Штокхолму,  Шведска, у петак, 11. маја 2018. године,  у Великој сали анекса Медицинског факултета, од 10:30 до 12:00 сати одржати  следећа предавања:

- Writing Applications for Research Grants for Young Researchers и
 - Organization of PhD Studies at Karolinska Institute 

Предавања су намењена студентима последипломских студија свих факултета Универзитета у Нишу.

Позивају се студенти да у што већем броју присуствују наведеним предавањима као и да учествују у дискусији након предавања.

 KRATAK OPIS PROGRAMA

Program “Mentorstvo u volonterskom angažovanju” osmišljen je i predstavljen od strane udruženja “Omladinski progresivni tim udruživanja mladih - OPTIM-UM”, a prihvaćen od strane Filozofskog fakulteta Univerziteta u Nišu, koji je time  podržao njegovu organizaciju i realizaciju. Ovaj program je namenjen  studentima Filozofskog fakulteta u Nišu sa idejom unapređenja njihovih znanja i veština putem volonterskog angažovanja. Kreiranje i sprovođenje programa odvija se u neposrednoj saradnji sa Kancelarijom za razvoj karijere i podršku studentima.

Program podrazumeva udruživanje studenata svih departmana i generacija, sa misijom zajedničkog rada na organizaciji i sprovođenju različitih volonterskih aktivnosti, baziranih na potrebama samih studenata. Predviđeno je da procesi okupljanja studenata i organizacije njihovog rada budu koordinisani od strane MENTORA (studenata sa volonterskim iskustvom), koji bi kao predstavnici udruženja OPTIM-UM usmeravali i podržavali ideje i aktivnosti svojih kolega, direktnih korisnika ovog programa. Na ovaj način bi se omogućila razmena znanja i iskustva između svih studenata Filozofskog fakulteta. Podršku studentima pružili bi i neki od predavača, koji bi svojom stručnošću i iskustvom doprineli stvaranju sigurnosti i kvalitetnijem radu  studenata.

CILJEVI PROGRAMA

Cilj programa je da studentima omogući praktično iskustvo koje bi sticali putem volonterskog angažmana, najpre u sklopu fakulteta, a zatim i u okviru pojedinih ustanova, organizacija i institucija. Na ovaj način bi se doprinelo povoljnijem pozicioniranju mladih na tržištu rada.

Još neki od ciljeva programa su:

  • uključivanje studenata u procese volonterskog aktivizma i njihovo osnaživanje za udruženo i samostalno delovanje sa idejom profesionalnog napretka i razvijanja;
  • podsticanje razmene znanja i iskustva između studenata;
  • podsticanje inovativnosti, kreativnosti i odgovornosti studenata u praktičnom radu;
  • rad na kreiranju kanala putem kojih bi se naučna saznanja i iskustvo u akademskom radu mogli prilagoditi i učititi pristupačnijim lokalnoj zajednici;
  • rad na stvaranju mogućnosti i prilika u kojima bi studenti mogli primenjivati stečena znanja;
  • rad na povezivanju studenata sa različitim fakultetskim jedinicama i ostvarivanje saradnje, u cilju uzajamnog zadovoljenja različitih potreba.

PRIPREMA PROGRAMA

Priprema programa se ogleda u sprovođenju istraživanja na uzorku koji bi činila većina studenata osnovnih studija. U cilju ispitivanja stavova studenata prema volontiranju, stavova prema uslovima volontiranja na studijama, njihove motivisanosti i njihovih interesovanja, konstruisan je poseban upitnik “MUVA-46”. Cilj istraživanja je dobijanje relevantnih podataka na osnovu kojih će kasnije biti koncipirane sve aktivnosti u sklopu ovog programa.   

TRAJENJE PROGRAMA

U skladu sa akcionim planom predviđeno je da se u toku školske 2017/18. obavi neophodna priprema, dok je zvanični početak realizacije programa planiran za školsku 2018/19., kada bi program bio realizovan u vidu pilot projekta i kada bi se utvrdio stepen funkcionalnosti sprovedenih procedura. Zatim, kako je predviđeno, realizacija programa će se obnavljati na godišnjem nivou, uz brojne modifikacije i prilagođavanja, s obzirom na to da je ovaj program zamišljen kao drugoročno održiva ideja o osnaživanju i razvoju kapaciteta studenata.

  1. Пријава испита (ИСЉУЧИВО ЕЛЕКТРОНСКИМ ПУТЕМ) за априлски испитни рок за све нивое студија почиње у понедељак 2.4. и трајаће до уторка 10.4.2018. године.
  2. Студенти који плаћају пријаву испита у обавези су да новац уплате најкасније до петка 6.4.2018. године (најмање два радна дан пре истека рока за пријаву), како би имали прокњижену уплату на е-индексу до уторка 10.4.2018. године.
  3. Самофинансирајући студенти су у обавези да испоштују динамику уплата рата за школарину (плаћене све рате закључно са мартовском) како би били у прилици да пријаве испите.
  4. Пријава испита је условљена урађеном студентском евалуацијом.

Опширније о начину пријаве испита https://studenti.filfak.ni.ac.rs/ispiti/prijava

На основу потписаног Протокола о сарадњи,  Филозофски  факултет Универзитета у  Нишу , у сарадњи са  Министарством за рад, запошљавање, борачка и социјална питања, расписујe Конкурс за волонтирање студената.

Право учешћа на конкурсу имају :

  • Студенти IV године, апсолвенти, студенти мастер и докторских академских студија.

Критеријуми који ће бити узети у обзир:

  • Просек оцена,
  • Мотивисаност за волонтирање.

Традиционално бугарско вече посвећено мартеницама и ове године ће од стране лектората за бугарски језик и Филозофског факултета бити организовано на Филозофском факултету. Студенти који изучавају бугарски језик представиће традицију мартеница песмом и рецитацијама.

Вече ће се одржати 28 2.2018. у 19h, у амфитеатру 21.

Позване су колеге и радници факултета, као и студенти. Улаз је слободан.

Службa за мастер и докторске академске студије неће радити суботом:

  • Март: 03. и 10.
  • Април: 07. и 14.
  • Мај: 05. и 12.

Обавештавамо заинтересоване студенте да ће професор Денис Фарин, консултант Савета Европе, 7. марта 2018. године, на Универзитету у Нишу одржати Форум под називом "Аспекти етичких стандарда у високом образовању - перспективе".

Форум организује канцеларија Савета Европе у Београду у партнерству са Универзитетом у Нишу.

Професор Фарингтон ће на Форуму, између осталог,  говорити о  интегритету, етици и проблемима плагијаризма у високом образовању. С обзиром на значај теме, позивамо вас да присуствујете овом Форуму.

Трошкови израде дипломе и додатка дипломе износе 8.000,00 динара. Студент плаћа и републичку административну таксу у износу од 800,00 динара.

Уплата за издавање дипломе у износу од 8.000,00 врши се у корист жиро рачуна Универзитета број 840-1707666-88 са позивом на број 582018 (модел 97), као и износ од 800,00 динара на име Буџета Републике Србије на жиро рачун 840-742321843-78 са позивом на број 41601 (модел 97).

Студенти у рубрици уплатилац на уплатници треба да унесу своје име, име једног родитеља и презиме као у нацрту дипломе, назив факултета и скраћени назив степена студија за који су стекли диплому (МАС).

Обе уплатнице студенти треба да доставе служби за мастер и докторске студије у што краћем року, како би дипломе биле одштампане.